Het was de moeder van Martijn Verschuren, Francien Verschuren, die in 1973 een bescheiden schoonheidssalon startte in Terneuzen. Deze salon is vandaag de dag uitgegroeid tot een instituut met meerdere schoonheidsspecialistes én een eigen cosmeticalijn. Daarnaast draait beautyleverancier.nl, door Martijn gestart in 2009, op volle toeren.
“Het eerste baantje van mijn broer en mij was het vouwen van doosjes en het plakken van stickertjes.”
Martijn Verschuren, CEO & directeur
Martijn studeerde communicatiesystemen in Utrecht en leerde om twee werelden, die elkaar toen nog niet goed begrepen te verbinden: ICT en het bedrijfsleven. “Ik ben opgeleid om de brug te zijn tussen deze werelden. Inmiddels is er zoveel veranderd. Vroeger had je een week de tijd om een pakketje te verzenden. Dat ging toen nog gewoon met een postzegel. Etiketten kwamen niet automatisch uit de labelprinter en betalen ging niet via Ideal maar met een bankoverschrijving. Je kunt het je bijna niet meer voorstellen.”
Eind 2005 – Martijn woont en werkt dan in Utrecht – komt het bericht dat zijn moeder ziek is. Na een kort ziekbed overlijdt Francien Verschuren begin 2006. “Die tijd en de jaren die volgden waren een rollercoaster, emotioneel en zakelijk gezien. Met het overlijden van mijn moeder kwam ook de vraag of iemand het bedrijf wilde voortzetten. Ik had een eigen onderneming in webdesign & e-commerce, in Utrecht. Ik had mijn hele hebben en houden daar.” Toch koos Martijn voor het uitbouwen van datgene wat zijn moeder was gestart. Stap voor stap trekt hij zich terug uit Utrecht en vestigt zich weer in de Zeeuwse klei.
“Toen de e-commerce kwam opzetten zag ik direct dat dit de wereld zou veranderen. Ik verdiepte me erin. Ik kon goed overweg met Google. Kennis is macht. Na het besluit om verder te gaan met Francie Cosmetics zette ik al mijn kennis daar in. Al snel kwamen we bij de zoekresulaten bovenin uit. Toen ik ook nog gevraagd werd voor een importeurschap voor Nederland had ik de kans de geleerde theorie in de praktijk te brengen. Toen ontstond Beautyleverancier.nl”
“Toen ik zo’n 10 jaar geleden op zoek moest naar een oplossing op het gebied van verpakking en ompakken, kwam ik bij Dethon uit. Ik kwam op het idee om een lijntje uit te zetten in de richting van Dethon doordat hetzelfde werk eerder (niet via mij) belegd was bij een beschutte werkplek in België. Mooi om in Dethon een soortgelijke omgeving te hebben gevonden, maar dan nu lokaal.”
Martijn vertelt dat hij het contact met Dethon als prettig ervaart. “De lijnen zijn kort en de lat ligt hoog. Een product dat niet aan de kwaliteitseisen voldoet zul je niet snel meemaken. Naar mijn mening zijn de medewerkers van Dethon eerder té strak gericht op kwaliteit”, vertelt Martijn met een lach.
“Pas nog ben ik weer bij Dethon geweest. ik kreeg een uitgebreide rondleiding. Het verbaast ook mij wat Dethon allemaal doet. Heel indrukwekkend.”
Of Martijn met de bedrijven nog ambities heeft voor de toekomst? “Zeker! Met onze producten wil ik graag verder terug naar de roots. Ingrediënten gebruiken die dicht bij ons als Zeeuwen staan, met name producten uit de zee. Verder blijven we het totaalassortiment aanbieden. We kijken met de beautyprofessionals mee als wensen en aandachtsgebieden veranderen. Dit is normaal, producten groeien mee met de ervaring en ontwikkeling van de professional. Een startende professional vraagt om andere producten dan iemand met jaren ervaring of groter budget. We geloven in de lange termijn relatie, we zijn er voor iedereen.”
Benieuwd welk product uit de brede collectie van Beautyleverlancier.nl wordt verpakt bij Dethon? Klik op onderstaande link.